Helena is jouw gratis digitale gezondheidsportaal. Het is jouw persoonlijke digitale brievenbus en archief voor al jouw medische documenten en gegevens. Dankzij Helena is het mogelijk om op een veilige manier te communiceren met jouw zorgverleners en voorgeschreven artikelen met één klik te reserveren bij je apotheek. Zo verloopt de communicatie met jouw zorgverleners nog vlotter en efficiënter.
Helena is er voor iedere Belg, van jong tot oud.
Ieder gezinslid met een e-mailadres en persoonlijk gsm-nummer, kan Helena gebruiken. Via deze link krijg je meer informatie: https://nl-info.helena.care/helena-voor-patienten (hier vind je ook de gloednieuwe app van Helena!)
Tijdens de Corona epidemie de afgelopen jaren, waren we genoodzaakt veel zaken telefonisch te regelen.
Vanaf januari 2025 zal een telefonisch advies niet meer worden terugbetaald door de overheid. Volgens de huidige GDPR-regels is het ons ook niet toegestaan om medische gegevens door te geven via e-mail, zelfs niet indien de patiënt hier persoonlijk om vraagt.
Om correcte zorg te kunnen voorzien, vragen we om steeds op consultatie te komen voor:
- bespreking van resultaten
- attesten van onder andere arbeidsongeschiktheid
- voorschriften voor medicatie of kinesitherapie
- keuring voor sportclub
- gezondheidsbeoordeling voor het werk
Als een fysiek onderzoek niet nodig is, kan ook een videoconsultatie gepland worden via het secretariaat. Een videoconsultatie kan enkel via het beveiligde platform Helena.
Helena geeft je toegang tot je medische gegevens en helpt je veilig en eenvoudig te communiceren met je arts. Vertrouwelijke documenten mogen enkel via deze weg worden doorgestuurd. https://nl-info.helena.care/helena-voor-patienten
Lukt het niet vlot?
Hier kan je de vaakgestelde vragen terugvinden: https://nl-info.helena.care/faq#Vaakgesteldevragen
Recente reacties